čtvrtek 16. ledna 2014

Jak jsem dostal pokutu a jak jsem si našel práci, abych si na ni vydělal

Strážce byl poslední dobou hodně doma, protože jsem se já připravoval na zkoušky (ze kterých mi zbývá už jen obhájit projekt). Přijeli jsme autem a hned druhý den po nákupu v supermarketu nás čekala pokuta ve výši 590 DKK, což je 2170 Kč, a to za to, že jsem na parkovacích hodinách zapomněl nastavit aktuální čas (na těchto místech se smí parkovat omezenou dobu, většinou 1 hodinu). Ač jsem se pokusil poslat stížnost, zaplacení se nejspíš nevyhnu, pokuty posílají i po Evropě.

Nedokázal jsem se smířit s myšlenkou, že bych přijel autem, abych ušetřil za cestu a pak zaplatil tak drahou pokutu. Proto jsem se rozhodl začít aktivně hledat brigádu, abych si mohl pokutu představovat jako poplatek za dovezení auta a dovezení auta za prostředek k získání práce. Tím jsem se z velké části vyhnul pocitu viny.

Po mnoha poslaných mailech, registraci v pracovní agentuře a obvolávání jsem dostal v pondělí asi v 6:30 nabídku okamžité práce 60 km od Horsens na skladě jednoho podniku. Tam mi každý den řekli, že můžu ten další přijít zase a tak jsem dostal příležitost od pondělí do pátku 7 hodin a 45 minut denně lepit samolepky na lahve britského piva Newcastle Werewolf. Občas si tam popovídám s Bulharem a ještě jsou tam dva Poláci. Pracujeme sice tvrdě, ale představa, že nám platí podle dánských poměrů, mě vždycky zahřeje a nenechá zahálet. Taková mzda pro brigádníka v Dánsku se pohybuje kolem 110-140 DKK na hodinu a do solidního limitu se odvádí daň 9%.

Dvorek podniku Frode Laursen.


Pohled na naše pracoviště a rozdělanou práci.


Strážce se tam nechal vyfotit, ale s prací mi nepomohl.


1 komentář:

  1. Myslím že strážcův výraz hovoří za vše: Ať si vydělá na svoji vesmírnou loď..

    OdpovědětVymazat